O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Promocja sali weselnej w hotelu cz. 2

Internet stanowi najsilniejszy kanał komunikacyjny. Nic więc dziwnego, że aż 47,71% obiektów weselnych używa go, aby docierać do potencjalnych klientów. Jak wykorzystać narzędzia marketingu online, aby wypromować salę weselną? Gdzie szukać klientów? Jakie elementy oferty są najbardziej pożądane przez Młode Pary?

Mówi się, że to, czego nie ma w internecie, zwyczajnie nie istnieje. Poszukując jakiejkolwiek informacji, w pierwszej kolejności otwieramy wyszukiwarkę internetową. Tak samo jest w przypadku przyszłych małżeństw, które poszukują najlepszej sali weselnej. Bazując na raporcie Rynku Obiektów Weselnych w Polsce z 2018 roku, można dowiedzieć się, na co zwracają największą uwagę? Jak przyciągnąć uwagę klientów w sieci? Z jakich narzędzi promujących sale weselne warto korzystać?

Jak budować wizerunek obiektu weselnego?

Rynek weselny w dużej mierze opiera się na wymianie doświadczeń i opinii między klientami. Dbanie o dobry wizerunek jest podstawą, aby zyskać ich sympatię, co ostatecznie może skutkować podjęciem współpracy. Raport Rynku Obiektów Weselnych 2018 wskazuje, że aż 33,94% badanych wykorzystuje marketing szeptany przed podjęciem ostatecznej decyzji. Młode Pary zawierzają opinii o danej lokalizacji innych ludzi. Zadowolenie obsłużonych już wcześniej gości powoduje, że tzw. „pocztą pantoflową” przybywają nowi klienci. Pozytywne komentarze naszych gości umieszczane w miejscach, w których promujemy swój hotel, warto jest wyróżniać również na naszej stronie.

Duża część obiektów (13,76%) stawia na markę lokalną. Ma to spore zalety w niewielkich miejscowościach oraz obszarach wiejskich. Nie oznacza to jednak, że konkurencja tam nie istnieje. Kluczem do sukcesu jest ściąganie klientów również spoza najbliższego otoczenia.

Nasz hotel powinien funkcjonować w miejscach zbierających obiekty weselne z całego kraju. Najlepszym sposobem zapewnienia sobie tak nieograniczonego niczym zasięgu jest internet. Warto więc promować salę weselną w społecznościach związanych z tematyką weselną: blogach, portalach, serwisach oraz wyszukiwarkach sal weselnych.

Jak wykorzystać potencjał portali weselnych?

Narzędziem, którego nie można pominąć w działaniach marketingowych dla sali weselnej są portale i serwisy weselne. Obecnie na rynku funkcjonuje kilka z nich. Jak jednak wybrać taki, który przyniesie nam rzeczywiste zyski? Jak wynika z raportu Rynku Obiektów Weselnych w Polsce 2018 podczas podejmowania współpracy z portalem weselnym, obiekty najczęściej kierują się:

  • ceną (64,76%)
  • widocznością w wyszukiwarce Google (64,76%),
  • wysokim miejscem wyświetlania reklamy (56,19%),
  • odpowiedzialnością serwisu (28,57%).

Duże znaczenie ma także:

  • rozpoznawalność marki, jaką wypromował serwis weselny,
  • działania serwisu weselnego w social mediach,
  • oferowane usługi dodatkowe, takie jak artykuły sponsorowane.

Do klientów dociera najwięcej hoteli, które poza reklamą sali weselnej w portalu weselnym, pojawiają się również w innych miejscach: na Facebooku, Instragramie, czy blogach branżowych. Blogi ślubne czy grupy na Facebooku tworzą wokół siebie indywidualną społeczność związaną ze sobą tematyką weselną. To tam, odbywa się najżywsza wymiana opinii i doświadczeń, a rekomendowane hotele zyskują nowych klientów.

Do najpopularniejszych i najlepiej ocenianych portali weselnych w Polsce należą:

Co ma największe znaczenie przy wyborze sali weselnej?

Respondenci wskazują, że Młode Pary poszukując idealnego miejsca na wesele, biorą pod uwagę przede wszystkim jego cenę (64%) oraz estetykę(43%). Duże znaczenie ma również wielkość sali oraz lokalizacja obiektu (38%). Narzeczeni najczęściej pytają o specjalne ceny dla gości weselnych (58%), apartament dla nowożeńców (49%), dekoracje zapewnione przez obiekt (48%), miejsce zabawy dla dzieci (31%) oraz możliwość zmiany ustawienia stołów (29%).

Cenią sobie jak największą trafność wyświetlanych wyników oraz łatwość nawiązywania kontaktu z hotelem, dlatego tak chętnie korzystają z serwisów zawierających obszerne i skategoryzowane bazy obiektów. Portale weselne pozwalają wyodrębnić w wyszukiwaniach konkretne kryteria i przeszukiwać bazę miejsc, które spełniają nasze oszczekiwania. 

Raport Obiektów Weselnych w Polsce 2018 wyraźnie pokazuje, jak wielkie znacznie dla promocji obiektów weselnych mają narzędzia marketingu internetowego. Pozwalają one dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej przy zachowaniu niskich kosztów. Najlepszym dowodem na skuteczność portali weselnych jest fakt, że wiele obiektów dostrzega w nich swoją szansę na rozwój. W tym celu planują zwiększenie budżetu na promocję sali weselnej w kolejnych latach.

Wróć do pierwszej części artykułu: „Promocja sali weselnej w hotelu – część I”

Całość raportu możesz sprawdzić tutaj: „Rynek obiektów weselnych w Polsce 2018” 

Autor

Kamila Rówińska

GoOnline.pl

Redaktor, copywriter i dziennikarz. Od ponad dwóch lat związana z branżą konferencyjną i eventową. Prywatnie zajmuje się psychologią społeczną, wizerunkiem marki oraz wpływem mediów na społeczeństwo. Miłośniczka dobrego stylu i książek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po co nam marka hotelu?

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że liczy się tylko i wyłącznie produkt, a wszelkie działania związane z jego promocją nie mają większego znaczenia. Dążenie do zapisania się w świadomości klienta poprzez stworzenie spójnej koncepcji marketingowej nie jest zjawiskiem nowym.

Outsourcing w hotelarstwie. Jak „strach na wróble” sprawia, że tracimy zamiast zyskiwać.

Obawy przed outsourcingiem w branży Gościnności obserwuje od 4 lat i zwykle wynikają z chęci pozornego zaoszczędzenia, pomimo że wiele branż zleca usługi na zewnątrz, by zwiększyć rentowność i skupić się na tym, co daje największy przychód. Pozwoliłem sobie na spisanie kilku konkretnych „ale” i niewygodnych wniosków z różnych zakulisowych rozmów.