O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Promocja sali weselnej w hotelu cz. 1

Rynek obiektów weselnych rządzi się swoimi prawami. Tworząc ofertę wynajmu sali weselnej należy ją dostosować do aktualnych potrzeb oraz trendów. Jak obecnie wygląda rynek obiektów weselnych w Polsce? W jaki sposób skutecznie reklamować salę weselną? Jakie narzędzia są najbardziej skuteczną promocją dla hoteli?

Ogromna konkurencja na rynku obiektów weselnych wymaga od hoteli aktywnych działań marketingowych, aby oferta sali weselnej prezentowała się w atrakcyjny sposób. Konieczne jest dotarcie do potencjalnych klientów na wiele sposobów. W wyborze najlepszych narzędzi marketingowych dla promowania sali weselnej może pomóc raport Rynku Obiektów Weselnych w Polsce z 2018 roku, który przygotował współtwórca firmy Hotel Marketing Group, funkcjonujący na rynku hotelarskim od ponad 9 lat- Tomasz Chojnacki.

Celem badania było przedstawienie aktualnej sytuacji obiektów weselnych, w tym obecnej polityki cenowej, oczekiwań gości oraz podejmowanych przez obiekty działań marketingowych. Z raportu można wynieść wiele przydatnych informacji:

  • Co aktualnie cieszy się największym powodzeniem wśród Młodych Par?
  • Z jakich portali weselnych najchętniej korzystają?
  • Gdzie promuje się najwięcej obiektów weselnych?
  • Jakie elementy oferty weselnej są najbardziej atrakcyjne?
  • Czego poszukują w hotelach i restauracjach hotelowych przyszłe małżeństwa?

W badaniu wzięły udział obiekty weselne z całego kraju. Najwięcej z nich znajduje się w województwie mazowieckim (21,30%) oraz małopolskim (17,59%).  Niemal połowę (42,59%) spośród badanych stanowiły hotele oraz restauracje hotelowe. 

Ponad 3/4 wszystkich ankietowanych dysponuje salą weselną mogącą pomieścić od 51 do 200 osób. Badanie pokazuje jednak, że najczęściej wynajmowane są pomieszczenia przeznaczone dla ok. 150 gości.

Miejsca noclegowe

Według raportu duże znaczenie w wyborze miejsca na wesele pełni baza noclegowa. Nowożeńcom zależy na zapewnieniu gościom komfortowych warunków do odpoczynku. Najczęściej poszukiwane są hotele, które mogą zakwaterować od 50 do 100 osób. Aby oferta marketingowa trafiała idealnie w potrzeby klientów, zaplecze noclegowe powinno zamykać się właśnie w tych ramach. Dużą lukę na rynku obiektów weselnych stanowią natomiast miejsca zapewniające pokoje dla 150-200 gości. Jeśli mamy możliwość przenocowania tak licznych grup, warto celować w niszowe, lecz bardzo duże imprezy.

Polacy w większości decydują się na organizację wesela w małych i średnich obiektach, w których znajduje się sala weselna dla 150 osób oraz zaplecze noclegowe dla 100 gości. Rozbieżność w obu tych liczbach wskazuje na to, że średnio 1/3 zaproszonych gości nie nocuje w miejscu odbywania się imprezy.

Cena zależna od terminu

W przednich latach, wesela organizowane były średnio co 2-3 tygodnie. Największy procent imprez (powyżej 66%) miała miejsce w czerwcu, sierpniu i wrześniu. Aby nasz biznes sprawnie funkcjonował, ważne jest zapewnianie stałego przychodu przez cały rok. Kilka wesel zorganizowanych latem i wczesną jesienią nie pokryje kosztów utrzymania sali weselnej. Podczas okresu zastoju na rynku weselnym, należy poświęcić dodatkowy czas i środki na promocję.

Gdy maleje zainteresowanie organizacją wesel, lepsze wyniki mają hotele oferujące gościom specjalne rabaty. Poza sezonem, ślub biorą osoby, którym zależy na oszczędności. Wiele obiektów decyduje się w tym czasie na dodatkową reklamę w internecie oraz artykuły sponsorowane. W jaki sposób wypromować salę weselną? Jakie działania promocyjne przyniosły największy zysk w poprzednim roku?

Jak wypromować salę weselną?

Aby nasza sala weselna cieszyła się popularnością, nie wystarczy oferować dobrą jakość oraz adekwatną do niej cenę. Konieczne są odpowiednie działania marketingowe. Gdzie jednak skierować wzrok? Najlepiej w tym samym kierunku, w którym spoglądają przyszłe małżeństwa.

Reklama zewnętrza już praktycznie nie jest używana. Próżno szukać plakatów i bilbordów nakierowanych na odbiorcę masowego. Podstawą sukcesu jesteś dotarcie do osoby, która jest faktycznie zainteresowana naszą ofertą. Zdobywanie klienta przeniosło się więc na stałe do internetu. Według badania aż 47,71% obiektów używa właśnie internetu, aby docierać do potencjalnych klientów.

Większe szanse na sukces mają obiekty wykorzystujące nowoczesne narzędzia marketingowe. Są to przed wszystkim rekomendowane i zaufane portale weselne. Raport stawia na pierwszym miejscu portal SaleWeselne.com, który posiada największą bazę obiektów weselnych w Polsce. Doceniają ogromny wybór hoteli oraz skuteczność poszukiwań za pomocą sprecyzowanych kategorii. Drugie miejsce na podium zajął portal GdzieWesele.pl. Pary Młode szczególnie wyróżniły także portal  SalaDlaCiebie.com.

Klienci cenią sobie aktywne działania w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Pinterest. Spora grupa zakochanych poszukuje sali weselnej, wpisując odpowiednią lokalizację w wyszukiwarce Google.

Rynek obiektów weselnych należy do jednego z najbardziej dynamicznych w Polsce. Bez prowadzenia aktywnych działań marketingowych, nasza sala weselna zwyczajnie zginie w tłumie. W dalszej części artykułu dotyczącego Raportu Obiektów Weselnych w Polsce 2018, znajdziesz informacje na temat:

  • Jakimi kryteriami kierują się klienci przy wyborze sali weselnej?
  • Jak budować wizerunek obiektu weselnego?
  • Jak wykorzystać najwyżej oceniane narzędzia marketingowe w promowaniu sali weselnej?

Czytaj dalej: „Promocja sali weselnej w hotelu – część 2” 

Cały raport możesz sprawdzić tutaj: Rynek obiektów weselnych w Polsce 2018

Autor

Kamila Rówińska

GoOnline.pl

Redaktor, copywriter i dziennikarz. Od ponad dwóch lat związana z branżą konferencyjną i eventową. Prywatnie zajmuje się psychologią społeczną, wizerunkiem marki oraz wpływem mediów na społeczeństwo. Miłośniczka dobrego stylu i książek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po co nam marka hotelu?

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że liczy się tylko i wyłącznie produkt, a wszelkie działania związane z jego promocją nie mają większego znaczenia. Dążenie do zapisania się w świadomości klienta poprzez stworzenie spójnej koncepcji marketingowej nie jest zjawiskiem nowym.

Outsourcing w hotelarstwie. Jak „strach na wróble” sprawia, że tracimy zamiast zyskiwać.

Obawy przed outsourcingiem w branży Gościnności obserwuje od 4 lat i zwykle wynikają z chęci pozornego zaoszczędzenia, pomimo że wiele branż zleca usługi na zewnątrz, by zwiększyć rentowność i skupić się na tym, co daje największy przychód. Pozwoliłem sobie na spisanie kilku konkretnych „ale” i niewygodnych wniosków z różnych zakulisowych rozmów.