O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Najlepsze portale
konferencyjne w Polsce

Tegoroczna edycja raportu „Rynek obiektów konferencyjnych 2019 r.” ukazała zmiany w działaniach promocyjnych obiektów z zapleczem biznesowym. Najczęstszym narzędziem e-marketingu stosowanym przez hotelarzy w ubiegłym roku okazała się reklama na portalach konferencyjnych. Które serwisy okazały się tymi najlepszymi?

W magazynie Biznes Hotel ukazał się raport „Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2019 r.”. Już po raz 8. zapytano właścicieli, dyrektorów hoteli, sprzedaży i marketingu o promocję zaplecza konferencyjnego i o eventy, które odbywają się w ich obiektach.

Z badania wynika, że najczęściej wybieranym kanałem pozyskiwania klientów jest reklama w internecie, a najczęściej stosowaną formą reklamy internetowej jest ta na portalach konferencyjnych.

Respondenci w zdecydowanej większości (86,33%) wskazali serwis MojeKonferencje.pl jako najskuteczniejszy serwis konferencyjny w Polsce. Dla organizatorów spotkań biznesowych i osób śledzących sytuację na rynku MICE nie była to zapewne niespodzianka, bowiem MojeKonferencje.pl od kilku lat wiodą prym, zwiększając z roku na rok swoją przewagę.

Na drugim miejscu dzielnie trzyma się serwis SaleBiznesowe.pl, który na przełomie ostatnich kilku lat powiększył znacznie grono swoich klientów.  W tym roku 66,80% ankietowanych odpowiedziało, że portal ten według nich należy do tych najskuteczniejszych serwisów konferencyjnych na rodzimym rynku. W przypadku pozostałych pięciu serwisów sytuacja wygląda bardzo proporcjonalnie – wartości wahają się od 37,11% do 28,13%. Od lat na rynku pierwsze skrzypce grają te same serwisy. W tym roku doszło do przetasowania w tabeli. Niespodzianką było uplasowanie się portalu MiejscaKonferencyjne.pl na piątym miejscu, tym samym zajmując pozycję e-konferencje.pl i confero.pl w TOP 5 portali konferencyjnych w Polsce.

Raport, jak co roku, miał na celu zobrazowanie sytuacji na rynku MICE i pokazanie, co kieruje event managerami podczas wyboru idealnego miejsca na spotkanie biznesowe. Z badania jasno wynika, że internet dynamicznie rośnie w siłę, zostawiając inne kanały promocji daleko w tyle. A wraz z internetem coraz popularniejsze stają się narzędzia e-marketingu, takie jak reklama na serwisach konferencyjnych i portalach społecznościowych.

Cały raport można pobrać TUTAJ.

Autor

Paulina Lubieniecka

GoOnline.pl

Manager ds. marketingu. Od ponad 3 lat zajmuje się działami content marketingu serwisów konferencyjnych i weselnych. Po pracy miłośniczka dobrej kuchni, podróży i polskiej muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak promować obiekt turystyczny poza sezonem?

Właściciele obiektów noclegowych, którzy chcą zapewnić sobie jak największe obłożenie w sezonie, często zastanawiają się, jak to zrobić? Przede wszystkim muszą myśleć długofalowo, co wiąże się z promowaniem usług przez cały rok. To najlepsza szansa na to, by dotrzeć z informacją do jak najszerszego grona turystów.

Hotele otwierają się na nowe – wywiad z Maćkiem Strausem, doradcą i analitykiem hotelowym

O zmianach, przemianach i wyzwaniach rozmawiamy z Maćkiem Strausem, który dzięki swojemu doświadczeniu w branży hotelowej pomógł już niejednemu obiektowi zbudować silną markę.