O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Najlepsze portale
konferencyjne w Polsce

Tegoroczna edycja raportu „Rynek obiektów konferencyjnych 2019 r.” ukazała zmiany w działaniach promocyjnych obiektów z zapleczem biznesowym. Najczęstszym narzędziem e-marketingu stosowanym przez hotelarzy w ubiegłym roku okazała się reklama na portalach konferencyjnych. Które serwisy okazały się tymi najlepszymi?

W magazynie Biznes Hotel ukazał się raport „Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2019 r.”. Już po raz 8. zapytano właścicieli, dyrektorów hoteli, sprzedaży i marketingu o promocję zaplecza konferencyjnego i o eventy, które odbywają się w ich obiektach.

Z badania wynika, że najczęściej wybieranym kanałem pozyskiwania klientów jest reklama w internecie, a najczęściej stosowaną formą reklamy internetowej jest ta na portalach konferencyjnych.

Respondenci w zdecydowanej większości (86,33%) wskazali serwis MojeKonferencje.pl jako najskuteczniejszy serwis konferencyjny w Polsce. Dla organizatorów spotkań biznesowych i osób śledzących sytuację na rynku MICE nie była to zapewne niespodzianka, bowiem MojeKonferencje.pl od kilku lat wiodą prym, zwiększając z roku na rok swoją przewagę.

Na drugim miejscu dzielnie trzyma się serwis SaleBiznesowe.pl, który na przełomie ostatnich kilku lat powiększył znacznie grono swoich klientów.  W tym roku 66,80% ankietowanych odpowiedziało, że portal ten według nich należy do tych najskuteczniejszych serwisów konferencyjnych na rodzimym rynku. W przypadku pozostałych pięciu serwisów sytuacja wygląda bardzo proporcjonalnie – wartości wahają się od 37,11% do 28,13%. Od lat na rynku pierwsze skrzypce grają te same serwisy. W tym roku doszło do przetasowania w tabeli. Niespodzianką było uplasowanie się portalu MiejscaKonferencyjne.pl na piątym miejscu, tym samym zajmując pozycję e-konferencje.pl i confero.pl w TOP 5 portali konferencyjnych w Polsce.

Raport, jak co roku, miał na celu zobrazowanie sytuacji na rynku MICE i pokazanie, co kieruje event managerami podczas wyboru idealnego miejsca na spotkanie biznesowe. Z badania jasno wynika, że internet dynamicznie rośnie w siłę, zostawiając inne kanały promocji daleko w tyle. A wraz z internetem coraz popularniejsze stają się narzędzia e-marketingu, takie jak reklama na serwisach konferencyjnych i portalach społecznościowych.

Cały raport można pobrać TUTAJ.

Autor

Paulina Lubieniecka

PromocjaHotelu.pl

Manager ds. marketingu. Od ponad 4 lat zajmuje się działami content marketingu serwisów konferencyjnych i weselnych. Prowadzi media społecznościowe, pisze artykuły i posty na blogi. Jest odpowiedzialna za komunikację zarówno z organizatorami największych kongresów i targów w Polsce, jak i regionalnych wydarzeń. Po pracy miłośniczka dobrej kuchni, podróży i polskiej muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co najbardziej cenią goście hoteli? Czy czas pandemii coś zmienił?

2020 r. był trudny. Zwłaszcza dla hoteli. Kolejne decyzje dotyczące obostrzeń, ograniczenia przyjmowania Gości czy całkowite zamknięcie wpłynęły nie tylko na problemy finansowe, konieczność zwalniania pracowników, ale też niepewność co do przyszłości. Hotele konferencyjne promowały oferty dotyczące pracy zdalnej, noclegi służbowe czy catering.

Jak będzie wyglądać sprzedaż i marketing w hotelu w 2021 roku? Najważniejsze trendy. Część III.

Prezentujemy Wam trzecią i już ostatnią część naszego zestawienia z TRENDAMI 2021. Mamy nadzieję, że informacja z poprzedniego tygodnia o otwarciu hoteli jeszcze bardziej zachęciła Was do dopracowania swojej strategii marketingowo-sprzedażowej na ten rok.