O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Najlepsze portale
konferencyjne w Polsce

Tegoroczna edycja raportu „Rynek obiektów konferencyjnych 2019 r.” ukazała zmiany w działaniach promocyjnych obiektów z zapleczem biznesowym. Najczęstszym narzędziem e-marketingu stosowanym przez hotelarzy w ubiegłym roku okazała się reklama na portalach konferencyjnych. Które serwisy okazały się tymi najlepszymi?

W magazynie Biznes Hotel ukazał się raport „Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2019 r.”. Już po raz 8. zapytano właścicieli, dyrektorów hoteli, sprzedaży i marketingu o promocję zaplecza konferencyjnego i o eventy, które odbywają się w ich obiektach.

Z badania wynika, że najczęściej wybieranym kanałem pozyskiwania klientów jest reklama w internecie, a najczęściej stosowaną formą reklamy internetowej jest ta na portalach konferencyjnych.

Respondenci w zdecydowanej większości (86,33%) wskazali serwis MojeKonferencje.pl jako najskuteczniejszy serwis konferencyjny w Polsce. Dla organizatorów spotkań biznesowych i osób śledzących sytuację na rynku MICE nie była to zapewne niespodzianka, bowiem MojeKonferencje.pl od kilku lat wiodą prym, zwiększając z roku na rok swoją przewagę.

Na drugim miejscu dzielnie trzyma się serwis SaleBiznesowe.pl, który na przełomie ostatnich kilku lat powiększył znacznie grono swoich klientów.  W tym roku 66,80% ankietowanych odpowiedziało, że portal ten według nich należy do tych najskuteczniejszych serwisów konferencyjnych na rodzimym rynku. W przypadku pozostałych pięciu serwisów sytuacja wygląda bardzo proporcjonalnie – wartości wahają się od 37,11% do 28,13%. Od lat na rynku pierwsze skrzypce grają te same serwisy. W tym roku doszło do przetasowania w tabeli. Niespodzianką było uplasowanie się portalu MiejscaKonferencyjne.pl na piątym miejscu, tym samym zajmując pozycję e-konferencje.pl i confero.pl w TOP 5 portali konferencyjnych w Polsce.

Raport, jak co roku, miał na celu zobrazowanie sytuacji na rynku MICE i pokazanie, co kieruje event managerami podczas wyboru idealnego miejsca na spotkanie biznesowe. Z badania jasno wynika, że internet dynamicznie rośnie w siłę, zostawiając inne kanały promocji daleko w tyle. A wraz z internetem coraz popularniejsze stają się narzędzia e-marketingu, takie jak reklama na serwisach konferencyjnych i portalach społecznościowych.

Cały raport można pobrać TUTAJ.

Autor

Paulina Lubieniecka

PromocjaHotelu.pl

Manager ds. marketingu. Od ponad 5 lat zajmuje się działami content marketingu serwisów konferencyjnych i weselnych. Prowadzi media społecznościowe, pisze artykuły i posty na blogi. Jest odpowiedzialna za komunikację zarówno z organizatorami największych kongresów i targów w Polsce, jak i regionalnych wydarzeń. Po pracy miłośniczka dobrej kuchni, podróży i polskiej muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po co nam marka hotelu?

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że liczy się tylko i wyłącznie produkt, a wszelkie działania związane z jego promocją nie mają większego znaczenia. Dążenie do zapisania się w świadomości klienta poprzez stworzenie spójnej koncepcji marketingowej nie jest zjawiskiem nowym.

Outsourcing w hotelarstwie. Jak „strach na wróble” sprawia, że tracimy zamiast zyskiwać.

Obawy przed outsourcingiem w branży Gościnności obserwuje od 4 lat i zwykle wynikają z chęci pozornego zaoszczędzenia, pomimo że wiele branż zleca usługi na zewnątrz, by zwiększyć rentowność i skupić się na tym, co daje największy przychód. Pozwoliłem sobie na spisanie kilku konkretnych „ale” i niewygodnych wniosków z różnych zakulisowych rozmów.