O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Wykorzystanie LinkedIna w działaniach marketingowych hotelu

Od kilku lat portal społecznościowy Linkedin, dedykowany głównie promocji pod kątem biznesowym, rozwija się bardzo dynamicznie na całym świecie, również w Polsce. Obecnie jest na nim ponad 550 milionów użytkowników, w tym około 20 milionów profili firmowych.

Jeszcze nie tak dawno portal był postrzegany głównie jako platforma do zamieszczenia swojego CV. Aktualnie bardzo silnie wspiera marketing firm, w tym również wielu hoteli.

W aspekcie marketingu dla hoteli, Linkedin daje duże możliwości budowania marki i ugruntowania pozycji w branży. Dzięki zamieszczonym postom mamy okazję wzbudzić zainteresowanie naszym obiektem pod wieloma względami. Musimy jednak przemyśleć strategię – w jaki sposób, do kogo i co dokładnie chcemy komunikować.

Zacznij od zdobycia wartościowych kontaktów

 

Na przykład, na początek możemy przyjąć, ze chcemy rozbudować naszą bazę odbiorców (networkingową) o event managerów, pracowników działów HR w korporacjach, pracowników działów zakupów w koncernach czy asystentów zarządu w dużych firmach.

Jak już to ustalimy, warto się zastanowić, jakie tematy mogą interesować te grupy odbiorców. Między innymi może to być case study z elementem promocji w postaci filmiku z wybranego wydarzenia i krótkim komentarzem eksperckim. Innym przykładem jest przekazywanie informacji o naszych usługach pisanych językiem korzyści w stosunku do zainteresowanych. Dobrą praktyką jest też przedstawianie wieści z branży z uwzględnieniem własnych obserwacji.

Co publikować?

Jak sama nazwa Social Media mówi, platforma Linkedin ma formułę networkingową. Warto to wykorzystać zarówno w kwestii zaangażowania swoich pracowników, jak i zachęcenia potencjalnych pracowników do nawiązania współpracy. W postach można, między innymi, przedstawiać pracowników albo pokazywać kulisy ich pracy, np. przygotowanie do konferencji czy bankietu. Dobrze jeśli od czasu do czasu łączymy tematykę postów z prywatnego konta z tymi z hotelowego.

Warto interlinkować posty i konta wzajemnie, by dotarły do większego grona odbiorców, co wzmacnia tym samym ich pozycje w sieci. Inną metodą na zwiększenie zasięgu odbiorców jest użycie hashtagów (#). Również, w przypadku, gdy jesteśmy zaangażowani w działanie profilu hotelowego, nasze prywatne nawiązywanie kontaktów zwiększa potencjalną oglądalność profilu hotelowego i tym samym pomaga budować mu siłę.

Filtry i targetowanie

Kolejnym opłacalnym dla hotelu krokiem jest reklamowanie się dla wybranych odbiorców, analogicznie jak dark post na Facebooku. Przewagą LinkedIna jest to, że osoby aktywne na tym portalu są często mocno zaangażowane zawodowo, z aspiracjami, ambicjami i osiągnięciami. Są to często osoby decyzyjne, z dużymi możliwościami, co wskazuje na ich duży potencjał zakupowy.

Chcąc przedstawić ofertę, pokazującą np. możliwości zorganizowania eventu dla branży motoryzacyjnej, mamy możliwość ustawienia odpowiednich filtrów i targetowania tylko do osób, których ta dziedzina dotyczy. To niewątpliwie jeden z atutów LinkedIn Ads.

Grupy dyskusyjne

Następnym etapem reklamy hotelu na LinkedInie jest dołączenie do grup dyskusyjnych, gdzie powinniśmy się wypowiadać na tematy nam znane i dzielić się doświadczeniem. To z kolei uwiarygadnia nas jako profesjonalistów, liderów w branży. Umacnia to naszą pozycję w oczach odbiorcy. Przynależność do grup tematycznych może nam dać dodatkową wartość w postaci marketingu szeptanego. Jeśli się wykażemy, jest bardzo duża szansa, że będziemy polecani przez osoby, które skorzystały na naszym know how i doceniają to.

Ponadto polecam publikowanie artykułów, co oddziałuje w podobny sposób do zamieszczania postów na grupach. Namawiam również do zostawiania komentarzy pod wartościowymi postami oraz oznaczania firm lub osób, które wymieniamy w treściach pozostawionych na LinkedInie.

Reasumując, należy pamiętać o przenikaniu się treści na profilach prywatnych administratora i na oficjalnym profilu hotelowym. Treści powinny być angażujące, posty powinny wychodzić systematycznie oraz mieć jednocześnie spójną tematykę i zróżnicowany charakter. Suma summarum prawidłowo wykorzystane wszystkie powyższe działania w efekcie synergii powinny prowadzić do pozyskiwania leadów.

Powodzenia!

 

Autor

Alexandra Kunowska

ModraSova, hotel.school

Ekspert hotelowy i branży MICE. Związana z sektorem turystycznym od 20 lat. Większość czasu pracowała w hotelach sieciowych i niezależnych w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi własną firmę w branży eventowej oraz wykłada przedmioty specjalnościowe w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy, a także projektuje kursy dla hotel.school.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po co nam marka hotelu?

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że liczy się tylko i wyłącznie produkt, a wszelkie działania związane z jego promocją nie mają większego znaczenia. Dążenie do zapisania się w świadomości klienta poprzez stworzenie spójnej koncepcji marketingowej nie jest zjawiskiem nowym.

Outsourcing w hotelarstwie. Jak „strach na wróble” sprawia, że tracimy zamiast zyskiwać.

Obawy przed outsourcingiem w branży Gościnności obserwuje od 4 lat i zwykle wynikają z chęci pozornego zaoszczędzenia, pomimo że wiele branż zleca usługi na zewnątrz, by zwiększyć rentowność i skupić się na tym, co daje największy przychód. Pozwoliłem sobie na spisanie kilku konkretnych „ale” i niewygodnych wniosków z różnych zakulisowych rozmów.