O marketingu i reklamie hotelu w internecie wiemy wszystko

Jak promować obiekt turystyczny poza sezonem?

Właściciele obiektów noclegowych, którzy chcą zapewnić sobie jak największe obłożenie w sezonie, często zastanawiają się, jak to zrobić? Przede wszystkim muszą myśleć długofalowo, co wiąże się z promowaniem usług przez cały rok. To najlepsza szansa na to, by dotrzeć z informacją do jak najszerszego grona turystów.

Miesiące, kiedy zainteresowanie turystów jest mniejsze, warto potraktować jako idealny moment na inwestycje. Można w tym czasie odświeżyć wnętrza, by były gotowe na przyjęcie nowych gości, a także poświęcić więcej energii na działania promocyjne. Nie są do tego potrzebne duże nakłady finansowe, a raczej zaangażowanie ze strony właściciela lub managera. Niżej odpowiadamy na pytanie, na co zwrócić największą uwagę.

Lepsza widoczność w internecie

 

W tej chwili branża usług turystycznych przeniosła się do internetu. Osoby, które planują wyjazdy, poszukują w sieci nie tylko inspiracji, ale rezerwują noclegi i dokonują transakcji. Poza sezonem należy więc zadbać o to, by turyści łatwiej trafiali na dany obiekt noclegowy. W tym celu można zrobić kilka prostych rzeczy:

  • Dostosować ofertę na stronie internetowej i portalach noclegowych do grupy docelowej. Jeżeli właściciel najchętniej gości u siebie rodziny z dziećmi, nie powinien informować o pobliskich klubach czy dużych festiwalach organizowanych w okolicy. Lepiej skupić się na oferowanych udogodnieniach oraz na ciekawych miejscach, w które można zabrać maluchy.
  • Warto odświeżyć opis usług – najlepiej w każdym portalu, w którym ma się wykupioną reklamę. Nie powinien być zbyt długi; trzeba stosować wypunktowania i nagłówki stanowiące odpoczynek dla oka i przyciągające uwagę odbiorcy. Ważne jest, by tekst został zoptymalizowany pod SEO, co oznacza między innymi odpowiedni dobór słów kluczowych. Pozwoli to na lepsze wypozycjonowanie oferty w wyszukiwarce Google.
  • Skorzystać z możliwości, jakie daje Google Ads. Laik może mieć z tym problem, ale w tym wypadku z pomocą przychodzi Nocowanie.pl, które prowadzi własne kampanie internetowe, promujące noclegi w regionach oraz miejscowościach.
  • Odświeżenie prezentacji obiektu w portalach noclegowych. Nie chodzi tylko o opis usług, a także o zdjęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa.

Kalendarz promocji obiektu noclegowego

 

Poza sezonem warto zaplanować działania i strategię marketingową. Dzięki temu można dotrzeć do turystów, którzy swoje wyjazdy organizują z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Jeśli wtedy nie znajdą oferty, wybiorą inną, lepiej wypromowaną.

Kiedy Polacy najchętniej wypoczywają? Przedstawiamy najważniejsze daty z turystycznego kalendarza:

  • Sylwester i Nowy Rok – niektórzy swój wyjazd sylwestrowy planują już rok wcześniej, ale najwięcej zapytań pojawia się w lipcu i później systematycznie rośnie.
  • Ferie zimowe najlepszym momentem, by zacząć reklamować terminy na ferie jest wrzesień. Kiedy wybrzmi pierwszy dzwonek, rodzice zaczynają planowanie czasu swoich pociech.
  • Wielkanoc – świąteczne wyjazdy cieszą się coraz większym powodzeniem. Jako że jest to święto ruchome i nie ma stałej daty w kalendarzu, promowanie wielkanocnych wyjazdów najlepiej rozpocząć zimą (w styczniu lub lutym).
  • Majówka – pierwsze pytania o noclegi podczas długiego weekendu majowego pojawiają się w październiku, ale ich apogeum przypada na przełom marca i kwietnia. Lato to dobry moment, by rozpocząć sprzedaż noclegów na ten termin.
  • Wakacje – turyści zaczynają szukać wakacyjnych terminów już we wrześniu, ale największe zainteresowanie terminami letnimi pojawia się w kwietniu. Aby sprzedać noclegi na wakacje, warto zacząć je promować późną jesienią lub zimą.
  • Boże Narodzenie – to kolejny termin, w którym Polacy coraz częściej wyjeżdżają. By mieć pewność, że dowiedzą się o Twojej ofercie, zacznij promować ją latem. Pierwsze pytania o bożonarodzeniowe pobyty pojawiają się bowiem już w lipcu.

Dlaczego warto pamiętać o tych datach i wcześniej promować swoje usługi? Reklamowanie się stricte w sezonie turystycznym lub chwilę przed jego rozpoczęciem bywa mało wydajne. Wiedząc, kiedy przypada dana okazja sprzedażowa, można przemyśleć strategię i wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego obiektu. Im wcześniej się zacznie, tym mniejsze ryzyko popełnienia błędu, który często może się pojawić podczas działania w pośpiechu.

Sezonowa kampania reklamowa

 

Planując sprzedaż noclegów w internecie, warto wspierać się doświadczeniem z innych branż. Kampanie sezonowe, z których z powodzeniem korzystają na przykład sklepy internetowe, sprawdzą się również w turystyce. Dzięki temu możesz zapewnić swojemu obiektowi większe obłożenie zarówno w gorących terminach, jak też w nieco bardziej spokojnym czasie.

Mówiąc najprościej, kampania sezonowa to rodzaj reklamy, która dostosowana jest do kalendarza. Promocję uzależnia się od nadchodzących świąt, zarówno tych typowych, jak też nie. Zorganizowanie kampanii sezonowej to zadanie dla kreatywnych osób, ale warto się go podjąć, gdyż to znakomita okazja, by dać się zauważyć turystom. Jest to również bodziec, który zachęci ich do zakupów. Zdecydowani na wyjazd w tym terminie chętniej zapoznają się z ofertą, a dla innych może to być impuls do zastanowienia się nad wypoczynkiem.

Wypromowanie kampanii sezonowej powinno być dobrze rozplanowane w czasie. Pomoże nam w tym m.in. zakładka Trendy w portalu Nocowanie.pl, w której znajdują się informacje o tym, jakie terminy wypoczynku cieszą się największym zainteresowaniem w danej miejscowości oraz kiedy podejmować działania promocyjne, by zapewnić obłożenie w wybranym miesiącu. Dzięki temu Twoja praca będzie optymalnie rozpisana w kalendarzu, a wysiłki nie pójdą na marne.

Pozyskiwanie gości poza sezonem

 

Poza sezonem turystycznym warto również przypomnieć o sobie turystom, którzy już kiedyś gościli w obiekcie. Jednym ze sposobów jest wysłanie wiadomości e-mail z zaproszeniem do ponownego skorzystania z noclegów. Warto wcześniej zadbać o odpowiednie zgody gości. Można pokusić się o przygotowanie atrakcyjnej oferty pobytowej, która skierowana będzie do stałych klientów. Takie podejście do turystów na pewno zrobi na nich dobre wrażenie – przecież każdy chce poczuć się zapamiętany, doceniony, wyjątkowy – i może skłonić ich do przyjazdu, kiedy obłożenie jest małe. Oferta skrojona na miarę indywidualnych potrzeb potrafi skusić współczesnego turystę.

Pamiętajmy więc, że utrzymywanie kontaktu z gośćmi także po ich wyjeździe może zaprocentować. Oczywiście nie mamy na myśli zażyłości, ale sporadyczne wiadomości mailowe z życzeniami świątecznymi to bardzo dobry sposób, by utrwalić się w świadomości turystów. Uwaga! Aby było to możliwe, należy otrzymać ich zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych.

Autor

Nocowanie.pl

Nocowanie.pl to lider wśród polskich portali noclegowych oferujących noclegi na terenie kraju. Stronę odwiedza miesięcznie 3 miliony turystów, którzy mogą zaplanować podróż, wybierając nocleg aż w 12 tysiącach obiektów noclegowych w Polsce - od pokoi i kwater, przez domki, agroturystykę, apartamenty, pensjonaty, po hostele i hotele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Po co nam marka hotelu?

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że liczy się tylko i wyłącznie produkt, a wszelkie działania związane z jego promocją nie mają większego znaczenia. Dążenie do zapisania się w świadomości klienta poprzez stworzenie spójnej koncepcji marketingowej nie jest zjawiskiem nowym.

Outsourcing w hotelarstwie. Jak „strach na wróble” sprawia, że tracimy zamiast zyskiwać.

Obawy przed outsourcingiem w branży Gościnności obserwuje od 4 lat i zwykle wynikają z chęci pozornego zaoszczędzenia, pomimo że wiele branż zleca usługi na zewnątrz, by zwiększyć rentowność i skupić się na tym, co daje największy przychód. Pozwoliłem sobie na spisanie kilku konkretnych „ale” i niewygodnych wniosków z różnych zakulisowych rozmów.